המלצות

עמית עוזר, שחקנית.

״בכל רגע של עבודה חיים קורא אותך ומשקף לך מה יוצא ממך ומה הוא רואה שיש בך שלא יוצא החוצה, ונותן לך את האפשרות להעמיק, לחשוף ולגעת בעוד ועוד רבדים שיש בך ולהביא אותם לידי ביטוי במשחק שלך.״

 

תיכף נגמרת סדנה מדהימה שלקחתי בה חלק בהנחייתו של חיים אברמסקי. חוויה מעצימה של היכנסות למעבדה שבה אתה יכול לבחון את עצמך לעומק ואת השחקן שבך, והכל עם יחס אישי וכל כך מדוייק. בכל רגע של עבודה חיים קורא אותך ומשקף לך מה יוצא ממך ומה הוא רואה שיש בך שלא יוצא החוצה, ונותן לך את האפשרות להעמיק, לחשוף ולגעת בעוד ועד רבדים שיש בך ולהביא אותם לידי ביטוי במשחק שלך.

אני ממליצה להעניק לעצמכם את המתנה הזאת!

————————————————————————————————————————————–

 

עתליה זהבי, שחקנית.

״הסדנה לאימון שחקנים חיזקה את הביטחון העצמי שלי, הפילה לי אסימונים שלא נפלו בשלוש שנים של לימודי משחק, ונתנה לי קרקע בטוחה לעוף ממנה. היא מתאימה לשחקנים מקצועיים ומתחילים כאחד. הייתי מחכה לפגישות איתו בקוצר רוח, כי הייתי יודעת שאחריי שיעור איתו אני יוצאת יותר אני.״

 

לחיים יש אהבה לכל אחד בכל רגע. הוא תמיד יחפש איך לעזור, איך להוציא ממך יותר. הוא מסתכל על התלמידים בצורה נקייה ומלאת אהבה, לא שופט ולא מחלק ציונים. אצל חיים אף אחד לא הולך לאיבוד, כל אחד מוצא את דרכו. הוא נותן תחושה שהאחריות על ההתפתחות האישית שלך כשחקן היא משותפת לך ולו. אתה לא לבד, יש יד מכוונת.

הסדנה לאימון שחקנים חיזקה את הביטחון העצמי שלי, הפילה לי אסימונים שלא נפלו בשלוש שנים של לימודי משחק ונתנה לי קרקע בטוחה לעוף ממנה. היא מתאימה לשחקנים מקצועיים ומתחילים כאחד. חיים מחזיר אותך לשורשים הבסיסיים שלך, ומזכיר לך מה באמת חשוב במשחק – להיות כאן ועכשיו. הייתי מחכה לפגישות איתו בקוצר רוח, כי הייתי יודעת שאחריי שיעור איתו אני יוצאת יוצאת יותר אני. וזה הכי כיף בעולם.

————————————————————————————————————————————–

 

רות חוף, יוצרת עצמאית, בוגרת ביה״ס לתיאטרון חזותי וחברה בקולקטיב פנדורה לבמה ניסיונית.

״חיים נתן לי את הדחיפה הראשונה לחפש מעבר לדימוי העצמי הבימתי שלי. להתנסות במפגש כן ואמיתי עם עוד חלקים בתוכי.״

 

את חיים פגשתי עוד לפני תחילת הדרך. חיים נתן לי את הדחיפה הראשונה לחפש מעבר לדימוי העצמי הבימתי שלי. להתנסות במפגש כן ואמיתי עם עוד חלקים בתוכי. להינות מהבמה, להשתמש בה ככלי חיפוש ו״להפסיק להיות נחמדה.״

הכלים האלה הולכים איתי עד היום כשאני יוצרת, גם כשמבצעת וגם כשאני מלווה אחרים/ות. בנוסף גם במשחק של החיים…

————————————————————————————————————————————–

 

עירא אבנרי, במאי, מורה לבימוי, לחשיבה בימתית ולפילוסופיה של התיאטרון.

״מעבר להיותו אדם נפלא, צורת ההתבוננות שלו על עבודת השחקן, כמו גם הניסיון הרב שרכש בהכשרה בימתית של אמני מיצג ובעבודה עם Non-actors, מקנים לו את הכלים להציע את אותה חשיבה אחרת, חדשה, בלתי שגרתית אשר נחוצה כל-כך כיום בהוראת משחק בארץ.״ 

 

להיות שחקנ/ית או תלמיד/ת משחק בשנת 2015 משמעו להתמודד עם ההכרה המפוכחת שהיום, יותר מתמיד, נחוצה מחשבה מחודשת, מרעננת ובלתי-שגרתית על אמנות המשחק.

האופן הדי-מסורתי שבו אמנות זאת נלמדת, מתורגלת ומבוצעת בבתי-הספר למשחק ובעשייה הבימתית בישראל ממעט להתכתב עם ולהגיב על מגמות שונות הקוראות תגר על העשייה הבימתית ומאתגרות כיום יוצרים ויוצרות ברחבי העולם, ובחשבון אחרון משקף את מצבה העכשווי הלא-מעודד של אמנות הבמה בארץ.

אני מכיר את חיים מזה שנים לא מעטות, עוקב בהערכה רבה אחר העשייה שלו ורואה בו את אחד ממורי המשחק המקוריים והמצוינים בארץ. מעבר להיות אדם נפלא, צורת ההתבוננות שלו על עבודת השחקן, כמו גם הניסיון הרב שרכש בהכשרה בימתית של אמני מיצג ובעבודה עם Non-actors, מקנים לו את הכלים להציע את אותה חשיבה אחרת, חדשה, בלתי-שגרתית אשר נחוצה כל-כך כיום בהוראת משחק בארץ.

נפלה בחלקי הזכות ללמד לצדו בביה״ס לתיאטרון חזותי בירושלים ולראות מקרוב את האופן שבו הוא עובד עם תלמידים, את היחס שלו אליהם, את היחסים בינו לבינם, וכן לשמוע פידבקים משחקנים שלמדו אצלו במסגרות אחרות. כל אלה איששו את התרשמותי העמוקה מחיים, אישית ומקצועית.

————————————————————————————————————————————–

 

מור לנקרי, שחקנית.

״חיים דחף אותי בכל מפגש לבחון גבולות חדשים ובכל פעם למדתי על עצמי משהו חדש.״

 

חיים יודע לקרוא את השחקן שעומד מולו ולשלוח אותו לחיפוש במקומות שהוא לא הכיר בעצמו קודם. הוא עובד בדרך ייחודית ומלמד באהבה מתוך רצון אמיתי לתת. חיים דחף אותי בכל מפגש לבחון גבולות חדשים ובכל פעם למדתי על עצמי משהו חדש.

————————————————————————————————————————————–

 

שני דרורי, שחקנית.

״חיים הוא מורה שגורם לשחקן לצאת מהקופסא וליצור בתוך הדבר, ככה שלא משנה מה תעשה, זו תהיה יצירה ייחודית שלך גם אם זה מונולוג שבוצע כבר מאתיים פעם. בעבודה איתו יש חופש, ביטחון ותמיד מגלים דברים חדשים.״

 

את חיים פגשתי כשחיפשתי מורה שיכין אותי לאודישן שלי בבית צבי. הגעתי אליו בחורה ביישנית, שקטה, מופנמת, שאין לה מושג איך עובד כל העולם הזה בכלל. חיים קיבל אותי בידיים פתוחות וישר קלט לתוכי, מי אני, מה אני ואיך לעבוד איתי. זה הקסם בעבודה עם חיים, הוא לא עובד לפי שיטה מסויימת, הוא עובד לפי השחקן ונותן לו להוביל, נותן לשחקן להביא את עצמו ומעצמו. בעבודה אחד על אחד עם חיים נפתחתי, קיבלתי ביטחון, למדתי איך לגשת למונולוג, איזה שאלות לשאול את עצמי על הדמות ואיך להביא את עצמי בתוך המונולוג.

הפעם השנייה שפגשתי את חיים היתה כבר בבית צבי. בעבודה בקבוצה עשינו כל מיני תרגילים שהיו קצת שונים מהשיעורים האחרים, שמפתחים את האינטואיציה, ההקשבה והריכוז שזה בין הדברים החשובים ביותר לשחקן בעיני.

בשנה ב׳ עבדנו על המקום של יצירה אישית דרך טקסט וז׳אנרים שונים. מעבר לזה שזה היה אחד השיעורים האהובים עלי, סוג השיעור שלו נתן מקום להתנסות בדברים שלא יצא לי להתנסות בהם לפני ולהראות צדדים משחקיים מאוד יחודיים שלי.

חיים הוא מורה שגורם לשחקן לצאת מהקופסא וליצור בתוך הדבר, ככה שלא משנה מה תעשה, זו תהיה יצירה ייחודית שלך גם אם זה מונולוג שבוצע כבר מאתיים פעם. בעבודה איתו יש חופש, ביטחון ותמיד מגלים דברים חדשים. אני מאוד אוהבת את שיטת העבודה שלו וחושבת שהוא מורה מצוין, מודה לו על כל מה שהוא נתן לי. בקיצור… ממליצה בחום באמת שחבל לפספס את ההזדמנות!

————————————————————————————————————————————–

 

מאי אזולאי, שחקנית.

״ללמוד על עצמך כבן אדם ואז להבין איך זה משליך על הבן אדם שאתה מביא לבמה.״

 

ללמוד אצל חיים אברמסקי-

ללמוד לראות דברים בצורה שונה ממה שאתה רגיל. ללמוד על עצמך כבן אדם ואז להבין איך זה משליך על הבן אדם שאתה מביא לבמה. ללמוד איך להסתכל על עצמך מבחוץ ומבפים, בלי לשפוט – נטו בשביל לעבוד ולצמוח מזה. ללמוד ללמוד ללמוד בכיף, בהומור, באומץ, עם מצב רוח או בלי. כיף חיים.

 

 

 

 

כתיבת תגובה